Friday, July 6, 2012

SeMuanyA TeLah JeLas (PenantIan)

Assamualaikum dan salam sejahtera...

Pertama Sekali...aku nak sangat tulis luahan hati n apa yang terjadi kat blog aku ni tp mcm biasa la..aku tak tau nak start kat mana...huhu


Artikel sebelum ni:.....

aku pernah menceritakan berkaitan dengan seorang perempuan ( yang sangat bermakna) untuk aku menjadikan "si dia" sebagai teman yang istimewa bagi aku...memang kami telah membuat perjanjian selama 5 bulan untuk mengetahui hati n budi masing2..perjanjian yang telah kami janjikan bermula pada bulan 3.2.2012...bermula dengan saat itu aku dan "si dia" telah sepakat untuk bersetuju dengan perjanjian tersebut...aku akan dapat keputusan( menerima cinta atau menolak) pada 30.6.2012 selepas " si dia" tamat pengajian ( sebab aku hormati pendirian si dia tak kan couple selagi tak abis study)...huhu( susah nak story ni)...


Aku sangat menghormati perjanjian dan bersabar untuk menunggu keputusan darinya...bagi aku apa yang akan di putuskan sama ada terima atau tidak...aku tak kisah (janji ikhlas dan jujur pada diri)..bagi aku cinta mana boleh di paksa...sepanjang perjanjian tersebut aku jarang berhubung dan tidak bertindak terburu2...masing2 bebas nak buat apa saja...apa yang aku ingin kongsikan aku sangat susah untuk bercinta dan bagi aku "si dia" telah membuka pintu ati n perasaan cinta..aku sangat cintakan "si dia" (walaupun sebelum ni cinta aku di tolak oleh "si dia")..siapa "si Dia"




"Si Dia"

huhu...si dia sangat istimewa (aku da cerita hal ni sebelum ni)...aku pernah ajak si dia couple (bercinta) tapi waktu tu aku sangat terburu-buru...(cinta aku di tolak)...tp aku tak kisah sebab hati n perasaan aku merasakan si dia adalah terbaik untuk aku (adakah ni dinamakan cinta sejati)..heheh...aku selalu je pikirkan " si dia"..setiap hari aku selalu lihat berkembangan dia (melalui FB)..entah la..mcm org bodo je kan..hehe...aku sangat suka sebab si dia selalu happy n aku sangat seronok melihat si dia bersama dengan rakan2...apapun 30.06 dah pun berlalu..apa yang terjadi????

pada 02.07.2012...(kenapa tak 30.06.2012)..





lewat 2 hari sebab ada masalah yang tak dapat di elakkan...(jangan amik tau hal pe)..hehe...keputusan yang aku dapat seperti mana aku buat thesis " Ho..CINTA AKU DITOLAK"...tu jawapan aku perolehi...secara jujurnya...aku tak kisah seandainya cinta di terima or di tolak..yang pentng adalah KEJUJURAN...kecewa tu perkara yang biasa manusia lalui...aku pun da biasa lalui perasaan kecewa ni..so aku boleh terima dengan hati terbuka...aku mendapat jawapan yang jelas n tepat...apapun aku terima keputusan si dia dan aku anggap sebagai takdir dariNYA...aku percaya setiap manusia mampu merancang tp perancangan ALLAH adalah sangat tepat dan aku menganggap apa yang terjadi ada hikmah untuk aku dan si dia...apapun aku sangat puas penantian aku tunggu selama ni...

PEsanan Untuk Si DiA...


Aku ucapkan thanks sangat kepada si dia sebab sanggup untuk memberikan jawapan kepada aku...di kesempatan ini..aku nak ucapkan thanks sebab memberi peluang dan aku sangat seronok untuk 5 bulan sebelum ni...aku sangat paham ko masih belum bersedia untuk bercinta...jangan paksa2 diri k..ko pun masih muda dan baik..pasti ramai yang baik untuk ko di luar sana (selain dr aku la)...aku tak berniat nak komen panjang2 cuma aku nak ucapkan thanks sgt2..tu je...aku pasti n akan lupakan kenangan kita bersama k..(good luck n slamat maju jaya)

Ucapan Untuk Aku...

hehe..sehingga saat ni..aku akui sukar untuk lupakan "si dia"..bg aku biar masa yang tentukan...setiap yang terjadi ada hikmahnya...aku masih mempunyai family yang sangat care tentang aku...sokongan dari rakan2 yang memang hebat...apapun aku belajar banyak benda selama penantian...aku akui terlalu lemah n sanggup lakukan apa saja jika aku sayangkan orang tu..so lepas ni..aku kene zalim sikit(hehe)...apapun..semasa aku menantikan jawapan dari si dia sebelum ni..aku belajar untuk hargai orang yang kita sayang...aku arap lepas ni ada perempuan yg akan sayangkan aku...

Lepas NI...

Aku tak kan mencari cinta dan CINTA bukan fokus utama..seandainya ada jodoh aku terima...hingga sangat ini..aku akui pintu ati aku tertutup(biar masa tentukan)..sebelum ni aku boleh je idup dalam single..biarla aku ubah diri dan kukuhkan kerjaya aku..matlamat aku satu...nak fokus pada family...apapun aku sangat puas tulis nukilan ni....

pesanan untuK Semua..

ni adalah tulisan perasaan aku...jangan duk kutuk or cakap belakang k..sebab ni blog aku..kalau rasa jeles n tak puas ati..buat blog sendiri k..hehe...jangan marah n selamat semua k..byeeeee

No comments:

Post a Comment