Monday, February 7, 2011

fuh!!..bercuti sakan ye raya cina...

salam dan salam sejahtera...sekarang ni masih dalam mood tahun baru cina...aku ucapkan selamat tahun baru cina kepada seluruh penganut agama buddha(yang celuk mcm aku ni..tak di kira)..hehe...time cuti ramai je yang balik kg or melancong..best duk kat Malaysia sebab cuti banyak..maklum lah kita ni negara majmuk dan berbilang bangsa, budaya, dan agama...AKU BANGGA JADI RAKYAT MALAYSIA..(opss tajuk ni tak de kene mengena ngan cuti k)....ok la..ari tu aku dah tulis perancangan cuti..sekarang nak tengok kesan nya...hehe

DI RUMAH NENEK..MCM MANA YE...














Kalau korang semua tengok gambar tu..mesti korang dah boleh agak apa yang aku buat di rumah nenek kan....aku sampai di rumah nenek jam 3 pg dari UUM pada 2.11...terus tido..bangun2 terus dapat makan durian(mcm mimpi pulak)...2 ari je aku lepak umah nenek...tapi sangat best sebab dapat jumpa nenek,mak long, pak long, anjang, usop(sepupu otai) n isa (sepupu suam2 kuku)..heheh...semua dapat jumpa...thanks korang atas layanan..sory la kat umah nenek tak da wireless..tak boleh on9 dua ari..hehe..apapun..aku sempat makan buah n amik buah di kebun..hehehe..


AKU "JATUH HATI" PADA MELAKA..HUHU








Tajuk memang tak boleh blah....jangan salah paham k..aku jatuh cinta ngan negeri Melaka...kalau orang melaka ok juga(kalau ada yang sudi la..gatal betul la aku ni)..hehe..gurau je...cuti kali adalah paling best..sebab dapat kumpulkan geng2 MAT (Hadi, Basyir n Faizal(bukan faizal tahir)..)...pastu ngan kehadiran ila (isteri Hadi) n Angah( anak sedara Ila) memang best giler..ketawa je keje kitaorang sepanjang di malaka.....bermula ambil Faizal(bukan penyanyi tu) di PD.....pastu kitaorng terus ke Melaka..Kenapa aku jatuh Hati Ngan Melaka? sebab makanannya la...betul la..selera aku ni memang kene betul la masakan melaka ni..aku sangat suka masakan orang melaka..bertuahnya aku dapat makan asam pedas n gulai ketam...best2 giler( mesti dapat makan free..sebab tu best)(tapi masakan mak paling best di dunia).....hehe...pastu kami ke pantai klebang untuk minum air coconut shake..dengar cite best n sangat glamer..sampai je tu dia(cakap kedah)....sampai beratur orang...yang paling kelakar kami ada kenangan di tempat ni...rahsia geng2 MAT je k..hehe..Kenapa aku suka Melaka? sebab tempat dia..aku suka la...dalam malaysia ni aku suka g melaka..memang dah banyak kali jugak la ke melaka tapi aku tak puas....dataran pahlawan, pantai puteri (tu je yang ingat pun)...yang paling best time di dataran pahlawan sebab semua orang suka bergambar(terutama ko HADI)...penat aku amik gambar ko...hehe...kami jugak sempat ke umah junior kaunseling aku..THANKS SANGAT HA...BEST..malam tu jugak terus balik ke KL n terus ke downtown sampai umah (Hadi) di putrajaya jam 4 pagi..penat2...

DI PUTRAJAYA...





Setelah penat berjalan di Melaka..keesokannya..kitaorang lepak umah hadi je....letih sangat katakan...lenguh seluruh badan n kami just rehat je pada waktu siang..time malam ni apa lagi...kami pusing ke KL pastu sempat karaoke di Shah Alam...huhu....walaupun masih penat tapi semangat nak berjalan masih tinggi...kepada geng2 MAT..korang memang terbaiK.....

TEMPAT WAJIB : BANTING, SELANGOR..


...aku teruskan plan bercuti...lokasi di banting, selangor...kasian ayah dee(dari terengganu) n pemandu lain..mana tak nya....jem kat lebuh raya karak..sampai umah 4 jam....semua tempat pun kene(ipoh,seremban)...nasib la..aku pun terpaksa jugak alami nya..ye la..tunggu ayah dee n adik aku (ana) sampai....ingat nak kene tido umah hadi lagi..last2 dapat jugak tido di banting...sempat la jumpa ana sekali n pendedahan rahsia yang mengejutkan(family dizek je yang tahu)..hehehe...kat banting tak buat pe sangat cuma servis kereta ana n test drive kete ayah dee(takut bawak kete ayh dee)...hehehe.....



ABIS BERCUTI...NEXT PLAN???

sok pagi2 dah kene bertolak ke perak(kem kaunseling)..huhu....jauh perjalanan cuti aku..tapi sangat berbaloi...bercuti pada kali ini..dapat tenang kan dan memberi semangat kepada aku..entah la...kalau kat UUM...banyak aku kene pk..setiap ari kene buat perancangan..aku akan lebih berhati2 dengan kawan yang makan kawan tanpa kita sedar memang banyak sebenarnya (nasihat ni)..hehe......sepanjang aku bercuti ni.,..aku dapat merasakan tentang umur..aku dah 25 thn pada 2018(2011 la)...ramai kawan2 aku sama umur(kawan sekolah n poly) akan menamatkan zaman bujang tahun ni..aku kene fikirkan ke arah itu...huhu...dah la sepupu aku dah tambah bilangan anak n ada yang akan menamatkan zaman..cuma aku je masih memikirkan dan entah la....(tak nak cite dah..stop)..

LAST...







Aku sangat enjoy dapat jumpa korang..entah bila lagi kita dapat jumpa...last dapat jumpa pun  2 tahun lepas..tapi tu la..kita boleh rancang..terima kasih sekali lagi..sangat2 terima kasih sebab sudi amik cuti n berjalan ngan aku...GENG MAT...Walaupun apapun, kenangan bersama ngan korang aku tak akan lupakan(feeling pulak)..kepada pembaca..kita jumpa lagi...apapun sok aku akan ber kem(tak boleh on9)..arap semuanya ok....

2 comments:

  1. peh .. sakan betul ....
    pangkor jugak the bestt ,, tggu sy on cite pagkor lak .. hihihi ..

    ReplyDelete
  2. manyak gile jln2.... hee

    ReplyDelete